Direktlänk till inlägg 13 november 2012

sammanfattar dom senaste 5 veckor i tankar å funderingar

Av sophie lamberg - 13 november 2012 17:53

I mitt tidigare inlägg idag så tipsade jag om en bra låt som jag kände igen mig mycket i. (sixx:am - skin)

Som överviktig har jag alltid en skydds mur som tar alla smällar å blickar & kommentarer som man får i sitt vardagliga liv. jo för så är de, man får gå på tå hela tiden för att kunna parera dessa saker.

ända sedan jag var liten så har jag legat å grubblat på svars kommentarer på vad jag ska säga när någon kallar mig tjockis, fetto, kossa m.m 

en bra kommentar tycker jag är

-ja jag vet att jag är tjock å jag kan göra något åt de, men du då? inte ens kirurgerna skulle ta i dig med tång. 


Men oftast när någon sa något om min vikt så fick dom nog tyvärr smaka på fröken höger smocka. 

ja jag har nog alltid slagit den som kallat mig för diverse saker. 

när någon säger just tjockis blir de svart å sen blixtrar de bara till.

Vad ger dom rätten att döma mig? jag gör de ju så bra själv varje sekund...

jag har nog alltid haft tillräckligt med skinn på näsan för att säga eller slå i från. för INGEN ska Någonsin sätta sig på mig. 

dom kan kalla mig vad dom vill, men inte det som jag är, tjock.

Jag har nog alltid satt upp en grönskande fasad av självförtroende å självrepekt, fast när jag tänker efter så är de nog ingen fasad?! eller? jag har ju alltid kunnat bita i från men aldrig varit nöjd med mig själv. 

det som oxå har varit extremt jobbit är dom där oförutsedda små mini pikarna man får av dom som står en nära... 

-men sophie du kanske skulle prova att laga mat i stället för mc Donalds (fast jag inte ätit de speciellt ofta just då)

- ska du verkligen ta mer mat?

- ska du verkligen äta de, drick de där?

- men oooj sophie väntar du tillökning? (NEJ FÖR FAN JAG ÄR BARA FET)

- du kanske skulle prova på att promenera? eller röra dig lite?

detta kanske sägs i all vänlighet men summan av kardemumman blir en trotsig 3-åring som vägrar att röra sig å åker förbi pizzerian på vägen hem. för att bygga upp muren av fett runt sig. det är den som är skyddet.


Som rubriken lyder så är jag sugen på att dra ihop en samanfattning av hur saker å livet har kännts sen min Operation.

just nu står vågen på -10,7 kg å de känns ju för jävla skönt måste jag säga. om 2hg så väger jag 95kg. så lite har jag inte vägt på, jag vet inte hur länge. det är ju fortfarande en sjukt hög siffra som står på vågen, men den går ju stadigt neråt i all fall. annars skulle jag aldrig våga mig på att skriva ut min vikt så här öppet. men jag vet att det kommer minska å jag kommer aldrig väga så här mycket igen, därför kan jag vara öppen med mitt förflutna å Nutiden. jag går med lättare steg framåt.

Livet efter Op är inte alltid lätt, nu när de gått en stund (5v) sen dess å jag börjar tröttna, som med allting annat. jag är sjukt sugen på allt, har tröttnat på alla mellanmål å det känns som jag äter samma sak hela tiden. har ingen fantasi å lust att bara äta proteiner konstant. jag äter ju inte bara protein så klart med det är ett ständigt fokus på kött kött kött å kött...... å jag är inte kött sugen mer.... som en trotsig 3-åring.

Nu har jag ju som tur är inget val, å jag poängterar som tur är. för annars hade jag slutat typ nyss.

jag är sugen på allt i mitt förra liv å det har hängt i sig i några dagar nu.

innan kändes allt väldigt lätt å detta var en pice of cake, men nu när man börjar tröttna är de värre.

vanliga varma maten, typ lunch å middag är ju inga problem för de är de ju variation på, men frukost å dom 3 mellisarna är de värre med. 

jag måste försöka hitta andra alternativ, men jag orkar inte tänka på mat.

jag funderar å klurar konstant på mat på jobbet å försöker göra den perfekta menyn till dom små där borta. sen när man kommer hem så försöker Henke å jag få ihop någon mat hemma oxå. 

ja detta är väl vanliga ilandsproblem. men fuck va jobbiga dom är.


Idag kom ju lina förbi en sväng på e.m innan vi gick å hämta våra små. 

På vägen hem så busade jag med noha å började springa med vagnen å tävlade med honom på cykeln å då orkade jag i alla fall springa en liten sträcka utan att dö. men då satte byxorna stopp för de roliga i stället genom att glida längre å längre ner =) bara en lite parantes som jag inte är van vid =)



Over and out

peace love and understanding

-KÄRLEK-




 

Ronja ville ju givetvis ha lika fina plåster på magen som sin mamma


 

Ny opererad


 

jag -10kg i min efterlängtade nya Onepice =)








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophie lamberg - 2 februari 2013 00:43

Sitter just nu på bussen å kollar på alla fyllskallar som draggar av en efter en. Den ena vinglar mer än den tredje. Idag bjöd dagen på jobb å åter jobb å sen en öl :) först blev de jobb mellan 8.30-13.00 å sen 14.30-22.15 skönt att sluta tidigt när ...

Av sophie lamberg - 27 januari 2013 21:36

yes idag var det min tur att firas, 26år har jag hunnit med på denna jord. angelica påminde mig även om att de är min å henkes förlovningsdag idag. så grattis till mig/oss *2 =) 6 år har vi varit förlovade nu å tiden går tok fort. loye Y baby  ...

Av sophie lamberg - 23 januari 2013 17:20

Å vad jag vill att de ska vara fredag nu!!!! Då ska nämligen jag å mina fina sötaste raraste goaste härligaste bästisar åka till den stora staden å ängna mig åt de jag gör bäst just nu, planera bröllop!!! Vi ska gå på mässa. I Nacka-strand på lördag ...

Av sophie lamberg - 14 januari 2013 22:45

Nu är de 3 mån & 1 vecka sedan jag tog ett av mitt livs viktigaste beslut. Jag valde livet... Visst jag låg inte på döds bädden men hade stor risk att hamna där om jag fortsatt som jag gjorde. Nu är de 3 mån å 3 veckor sedan jag åt de jag älskar aldr...

Av sophie lamberg - 12 januari 2013 08:45

Yes idag är första gången vi ska träffas alla i brudföljet å gå igenom liten tankar & funderingar. Ska bli skoj :) igår på kvällen så satt jag å Henke å gick igenom de större bitarna som ska fixas å det som har fixats. Sen är ju budjeten en sort för ...

Presentation


Följ en 2 barn mors vardag genom bröllop planering, Operation, galenskap å pyssel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards