Direktlänk till inlägg 16 december 2012

lediga härliga dag började bra.

Av sophie lamberg - 16 december 2012 20:39

Dagen började med en härlig sovmorgon, måste ju vara de underbaraste som finns. eller att gå upp tidigt å sen gå å lägga sig å sova någon timme på f.m de är ox för härligt.

ställde mig på vågen i morse (som varje morgon) som jag försöker undvika. härliga siffror kom fram å man blir så där riktigt härligt lycklig i själen, i morgon eller i övermorgon når jag äntligen 80-talet =D 

det är fan lika svårt varje morgon att låta bli, sitter å morgonkissar som man måste göra när man klivit upp, å foten börjar lite frenetiskt treva under skötbordet för att leta efter bekräftelsen å förhoppnings vis glädjen. den står där under å liksom lurpassar på att få attackera mig, fast jag bestämt mig för att bara väga mig varje tis. men jag blir ju inte ledsen om de inte står - eller någont hg+ jag vet ju att det rinner av så småning om ändå. men just nu är de väll -17 kg å det känns så JÄVLA bra. va ner på stan i veckan som va å köpte min första tröja i stor L den är super fin å den fick liksom inte stanna kvar där fast jag inte ska köpa nå kläder, fast ioförsig börjar det nästan bli ett måste vid det här laget. min önskelista består av kläder kläder å åter kläder =) eller i alla fall presentkort =)


Julen börjar ju närma sig med storm steg å paniken å stressen infinner sig lite jobbigt i magen. Hur i helsike ska jag hinna med allt?? + att jag jobbar hela veckan + 2 kvällar, det är givetvis själv förvållat å jag älskar mina jobb å trivs jätte bra. 

tjejernas kläder är i alla fall inhandlade, nu är de bara jag som ska hitta nå palltor att ta på, vi har ju jul firande i två dagar (i vanliga fall tre dagar) men för mig är båda dagarna lika viktiga å man ska vara fin på båda sina julaftnar. den 23 är vi i vanliga ordning hemma hos min älskade far å firar där å sen på morgonen den 24 kommer mor min hit å sen på em hem till henkes föräldrar. 

första gången jag ska fira julkvällen utan någon av mina föräldrar, känns konstigt å lite ensamt måste jag säga. jaja jag vet att jag är som en 10 åring när de handlar om jul, men det ska bli skoj de oxå, men annorlunda. 



va till BVC med ronja på 3-års koll å hon fick en OK stämpel i baken. dom tycket att hon hade mycket mycket gott ordföråd & uttal å det var ju roligt, de vi skulle tänka på var att ge lite mer grönsaker till maten då hon ligger lite över på vikten, men det har hon alltid gjort. men mer grönsaker ska här bli =)

när jag å ronja var å handlade i dag till Noah´s 3års kalas så gick vi runt på ikea efterår då säger hon:

R- mamma ice cream är glass

J- va sa du ronja?

R- nej apelsin medade jag.

J- nej helt rätt men hur kan du veta de?


sen gick vi å tränade på engelska genom hela ikea det luta med att hon kan säga tack å varsågod å apelsin å citron på engelska. jag brukar ju prata lite engelska med henne under dagarna (det lilla jag kan haha) men typ sätt på dig jackan ronja, å så säger hon va? å då säger jag samma sak på svenska å sen på engelska igen. jag tror de kan ge en bra start i alla fall =) 

sen sa hon en anna rolig sak på rusta när vi tog jul papper. 

r- mamma jultomten å tanten kramas här (på pappret)

j- jasså varför tror du att dom gör de då?

r- jo jag tror dom älskar varandra, precis som du älskar mig till månen, lång väntan... å till solen =)

min lilla skruttis <3 

jag brukar alltid säga de när jag lägger henne,

ronja jag älskar dig till månen å tillbax, å då svarar hon alltid - å till solen.

j- god natt ronjisen

r- god natt mammisen


kan man säga annat än 

-KÄRLEK-




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophie lamberg - 2 februari 2013 00:43

Sitter just nu på bussen å kollar på alla fyllskallar som draggar av en efter en. Den ena vinglar mer än den tredje. Idag bjöd dagen på jobb å åter jobb å sen en öl :) först blev de jobb mellan 8.30-13.00 å sen 14.30-22.15 skönt att sluta tidigt när ...

Av sophie lamberg - 27 januari 2013 21:36

yes idag var det min tur att firas, 26år har jag hunnit med på denna jord. angelica påminde mig även om att de är min å henkes förlovningsdag idag. så grattis till mig/oss *2 =) 6 år har vi varit förlovade nu å tiden går tok fort. loye Y baby  ...

Av sophie lamberg - 23 januari 2013 17:20

Å vad jag vill att de ska vara fredag nu!!!! Då ska nämligen jag å mina fina sötaste raraste goaste härligaste bästisar åka till den stora staden å ängna mig åt de jag gör bäst just nu, planera bröllop!!! Vi ska gå på mässa. I Nacka-strand på lördag ...

Av sophie lamberg - 14 januari 2013 22:45

Nu är de 3 mån & 1 vecka sedan jag tog ett av mitt livs viktigaste beslut. Jag valde livet... Visst jag låg inte på döds bädden men hade stor risk att hamna där om jag fortsatt som jag gjorde. Nu är de 3 mån å 3 veckor sedan jag åt de jag älskar aldr...

Av sophie lamberg - 12 januari 2013 08:45

Yes idag är första gången vi ska träffas alla i brudföljet å gå igenom liten tankar & funderingar. Ska bli skoj :) igår på kvällen så satt jag å Henke å gick igenom de större bitarna som ska fixas å det som har fixats. Sen är ju budjeten en sort för ...

Presentation


Följ en 2 barn mors vardag genom bröllop planering, Operation, galenskap å pyssel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards