Direktlänk till inlägg 20 november 2012

fryser som en lite gris =)

Av sophie lamberg - 20 november 2012 14:25

Det är helt sjukt kallt i min kropp just nu.

fingrarna är fortfarande blå lila å svåra att värma upp, men men vad gör de om 100 år? 

förra veckan blev stor skrotis sjuk med feber, va hemma å vabba tor & fre. 

hon hade väl drabbats av den sedvanliga 3 dagars febern. men massa mys han de bli i alla fall.

helgen var oxå hyfsad lugn, va hem till mor min på lördagen å träffa dom som va där hemma.

vi pratade lite bröllop å kom fram till att man kanske ska ta å göra sig en hacka på kuppen ;)

ja 500kr i kuvert avgift + att alla måste ge presenter för annars vet man ju inte vem man ska tacka??!

nej fy fan för snikeri fester. va ett par som varit på en sådan fest. 

vist om vissa kanske väljer att ta en kuvert avgift för att man vill ha det fancy fancy med helt ärligt, vill man inte sätta ribban lite lägre i stället å kunna bjuda på de man har råd med, eller göra de efter sina egna förutsättningar? 

Allt inom bröllops världen har ju sina + & - å lika många olika åsikter. 

det är ett ständigt velande fram å tillbax för att göra dom flesta happy! 

Vi har ju ingen suuuper budjet eftersom jag precis börjat jobba, å innan varit hemma i 3 år. 

men vi ska ordna detta till en härlig fest efter våra & våra föräldrars förutsättningar ;)

jag är ju ganska pysslig  försöker knåpa ihop mycket saker själv, dels för att det är roligt å en hobby för mig + att det är så extremt mycket billigare.

fråga mig när jag setat å gjort samma sak 5000.11 gånger å har hälften kvar om jag är lika positiv då :P

i veckan som var han jag i alla fall göra lite vimplar som ska sättats i taket eller någon annan braig stans. nu ska dom bara sys i hop på något bra sett. 

sen har vi börjat klura på servett ringarna, hur ska dom se ut? ska de vara av papp eller tråd eller ståltråd eller av pärlor? jag vet nog vad de lutar åt mest i alla fall, det är ett bra pyssel för de kan henke hjälpa mig med oxå =)

fortsätter vi i bröllops snacket så har jag varit å kikat på lite skor, super roligt att gå själv å bara ha sig själv att dela tankarna med *ironi* men jag börjar bli van =) 

jag är i alla fall ute efter ett par silver/diamant/glittriga skor av något slag med typ kilklack. dessa skor finns inte att uppbringa någon stans! jag kan ju inte gå i 10cm klackar å låga spik klackar gå inte heller eftersom de är gräsmatta/sten gång precis där vi ska vara. å troligtvis ska vi ha buffé utomhus å kanske äta ute oxå å då känns de inte helt 100 å ha sånna skor. men det är ju tur att de är ett tag kvar, får nog åka till den lite större staden å kolla utbudet där när tid finns. ååå bra 9 månader kvar 


-KÄRLEK-



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sophie lamberg - 2 februari 2013 00:43

Sitter just nu på bussen å kollar på alla fyllskallar som draggar av en efter en. Den ena vinglar mer än den tredje. Idag bjöd dagen på jobb å åter jobb å sen en öl :) först blev de jobb mellan 8.30-13.00 å sen 14.30-22.15 skönt att sluta tidigt när ...

Av sophie lamberg - 27 januari 2013 21:36

yes idag var det min tur att firas, 26år har jag hunnit med på denna jord. angelica påminde mig även om att de är min å henkes förlovningsdag idag. så grattis till mig/oss *2 =) 6 år har vi varit förlovade nu å tiden går tok fort. loye Y baby  ...

Av sophie lamberg - 23 januari 2013 17:20

Å vad jag vill att de ska vara fredag nu!!!! Då ska nämligen jag å mina fina sötaste raraste goaste härligaste bästisar åka till den stora staden å ängna mig åt de jag gör bäst just nu, planera bröllop!!! Vi ska gå på mässa. I Nacka-strand på lördag ...

Av sophie lamberg - 14 januari 2013 22:45

Nu är de 3 mån & 1 vecka sedan jag tog ett av mitt livs viktigaste beslut. Jag valde livet... Visst jag låg inte på döds bädden men hade stor risk att hamna där om jag fortsatt som jag gjorde. Nu är de 3 mån å 3 veckor sedan jag åt de jag älskar aldr...

Av sophie lamberg - 12 januari 2013 08:45

Yes idag är första gången vi ska träffas alla i brudföljet å gå igenom liten tankar & funderingar. Ska bli skoj :) igår på kvällen så satt jag å Henke å gick igenom de större bitarna som ska fixas å det som har fixats. Sen är ju budjeten en sort för ...

Presentation


Följ en 2 barn mors vardag genom bröllop planering, Operation, galenskap å pyssel

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards